« جرج کرام » سرآشپزی بود که زیاد به شعار « حق با مشتری است. » اعتقاد نداشت و بر سر یکی از همین لجبازیهائی که با یکی از مشتریان داشت، یکی از پرطرفدارترین خوراکیهای جهان را اختراع کرد. داستان این طور شروع شد که یکی از مشتریان وی که سیب زمینی سرخ کرده سفارش داده بود از برشته نبودن سیب زمینیها شاکی شد و آنها را به آشپزخانه رستوران بازگرداند. « کرام » لجباز هم سیب زمینیها را به نازکی کاغذ برید و سرخ کرد و به شدت به آنها نمک زد و آنها را به خیال اینکه غیرقابل خوردن هستند، به سر میز برد؛ اما دستپخت او به جای یک غذای بی مصرف، شاهکار از آب درآمد.
منبع: دو هفته نامه « دانستنیها »